El blog d'un caminant

jueves, diciembre 27

LA BONA PERSONA

La Bona Persona de Sezuan és una obra de teatre de Bertolt Brecht que es va fer a la Fàbrica Llobet el cap de setmana del 16 de desembre i que vaig tenir l'oportunitat de veure-la. Pot semblar institucional el que vaig a dir però penso que em quedo curt a l'hora de valorar el treball i creativitat que hi havia al darrera de la representació: felicitats a la Txell, a n'al seu company, als actors i a tots els que hi vau col·laborar per obtenir aquest magnífic resultat.

Un resultat fruit d'un llarg i constant treball però també, i ho voldria destacar, d'una gran creativitat. Observar l'escenografia i els moviments dels actors per l'escenari, que no era altre que el terra de la Fàbrica, et portava a fer el pas d'espectador aspectant a ciutadà que pren part, encara que només sigui per la càrrega moral i humanista que traspua la bona obra de Brecht.

I tot adobat amb la gràcia d'uns joves actors que sabien moure's com peix a l'aigua entre les paraules, gestos, mirades o complicitats d'un món, el xinès tradicional, que si bé ens porta a èpoques passades no és menys cert que avui també té la seva importància ser "bona persona".

16 Comments:

  • At jueves, diciembre 27, 2007, Anonymous Anónimo said…

    Bones Josep Mª,
    Amb un company, estem creant un forum on posar informació, noticies i debatre diferents temes sobre Calella. Hem adjuntat la teva adreça si no et fa res. Si tens algun problema, avisa i treure'm l'enllaç. La pagina és http://calella.mforos.com/.

    Bones festes

     
  • At sábado, diciembre 29, 2007, Anonymous Anónimo said…

    Com a bona col·laboradora amb Calella i les seves activitats jo també vaig assistir a aquesta obra, que sens dubte em va encantar. Els actors han fet una feina excel·lent i això es veu des de fora, les hores d'assaig, l'organització i sobretot les ganes de fer-ho, que n'eren moltes!
    Et vull donar les gràcies per assistir-hi i donar suport a la cultura.
    Endevant i molt bones festes!!

     
  • At jueves, enero 03, 2008, Anonymous Anónimo said…

    Alcalde Juhé; quan escriguis la carta als Reis (en el teu cas als presidents de la república) recorda de demanar algún tipus de vigilància pels contenidors del c/ Ànimes (entre el c/ llarg i el carrer de la via); hi passo cada dia: fa dos anys i mig que em fan cruixir .... dos anys i mig !

     
  • At domingo, enero 06, 2008, Anonymous Anónimo said…

    Jo potser també hauria anat a veure aquesta obra, però ni m'en vaig enterar que es feia. Com tantes i tantes coses que es fan a Calella. No és que s'en facin masses, però les poques que es fan passent per alt. Prengui nota, Sr. Juhé.

     
  • At lunes, enero 07, 2008, Anonymous Anónimo said…

    Aquest any s´han fet els "Pastorets"?
    ....... Doncs és estrany perque no ho he vist anunciat enlloc.

     
  • At lunes, enero 07, 2008, Anonymous Anónimo said…

    Jo també vaig anar a veure-la, i em va agradar molt. Potser va ser influent el fet que hi tingués alguns amics i amigues actuant.
    Pels que es queixen, els carrers de Calella estaven plens de cartells.

    Sabeu que per demanar coses a l'ajuntament s'han de fer instàncies a l'ajuntament i no deixar comentaris al blog personal d'en Josep Maria?

    Bones festes i bon any nou!

     
  • At martes, enero 08, 2008, Anonymous Anónimo said…

    Enric, no estava tan ple de cartells! No és cert. Si que n'hi havien però no els suficients. En aquests dies acostuma a haver-hi molts cartells per les parets, s'haurien de treure els cartells dels actes que ja han passat per tal de que no hi hagi una invasió de cartells. I no em digueu que ja es fa per que tampoc és veritat. Jo no em vaig enterar de l'obra de la Txell, si no hi hagués anat. Si que vaig anar a Pastorets pq hi vaig cada any i ja ho sé, com també vaig assistir al concert de la Montgrins pq tb ho sé de cada any.

     
  • At martes, enero 08, 2008, Anonymous Anónimo said…

    Ja ha passat un estiu, una festa major (setembre) i uns Nadals per poder demostrar que aquest govern vetlla per la cultura de la nostra ciutat i de moment tot segueix igual "mas de lo mismo"
    Em sento enganyada!

     
  • At martes, enero 08, 2008, Anonymous Anónimo said…

    A veure, jo no sé si els pastorets els ha d'anunciar l'Ajuntament, però si que es cert que moltes vegades, no hi ha una propaganda gaire efectiva i organitzada. Per posar un exemple, l'exposició d'Atapuerca a la fàbrica Llobet. Alguns papers pel carrer i una minsa pancarta en un recó de la fàbrica, i ni la policia coneixia la forma d'entrar. Algunes vegades, l'excusa es que ho diuen a Radio Calella, i no tothom està escoltant per la radio el que es fà, però si que tothom passa pel carrer Església.

     
  • At martes, enero 08, 2008, Anonymous Anónimo said…

    Josep, l'ajuntament no ha d'anunciar els pastorets. Però si ha d'ajudar molt mes del que fa a les entitats de la ciutat. Estic segur que si ho fes les entitats se'ls podrien gastar en difusió. Quan el Cor Armonia fa els seus concerts se'ls gasten i ben gastats amb cartells, pancartes... i així respon la gent, sempre tenen una gran assistència.

     
  • At martes, enero 08, 2008, Anonymous Anónimo said…

    AL SABI ANÒNIM: HARMONIA VA AMB "H"

     
  • At martes, enero 08, 2008, Anonymous Anónimo said…

    ... i savi amb "v".

     
  • At miércoles, enero 09, 2008, Anonymous Anónimo said…

    Es clar que va amb "v" això em passa per escriure ràpid... no sé que hi fa la "b" al costat de la "v" al teclat... ja puc anar rectificant als altres... jajaja

     
  • At jueves, enero 10, 2008, Anonymous Anónimo said…

    alcalde juhé: carteles enganxats ja no serveixen. Es complicat enviar correo electronicc a gente interesada
    actes culturals, explicant de que es tracta i la data, lhora, el preu y el lloc ???. En meu pais lo fem així.

    despertaferro: ai carall !

     
  • At jueves, enero 10, 2008, Anonymous Anónimo said…

    Ara que han passat ja uns dies, després de festes, valorant les activitats que s'han dut a terme a la nostra ciutat he arribat a la conclusió que cada any anem una miqueta mes enrera.
    Lo poc que s'ha fet és com cada any: pastorets, concert de l'associació sardanista, pessebre vivent... tot organitzat per les entitats del poble! Felicitats a totes les associacions que després de tants anys lluitant i cada vegada amb menys col·laboració de l'ajuntament esteu actives i amb ganes de seguir endavant.
    Del dia de Reis no en parlem; feia riure. Un dia com aquest s'ha de celebrer i "a lo grande" que és un cop a l'any i és la festa pels nens.
    Una vegada més: Cultura a Calella: Suspès!
    Això si, amb la Senyera al balcó.
    Ara vindrà carnestoltes... ja en palarem...

     
  • At viernes, enero 11, 2008, Anonymous Anónimo said…

    Ara que han passat ja uns dies, després de festes, valorant les activitats que s'han dut a terme a la nostra ciutat he arribat a la conclusió que cada any anem una miqueta mes enrera.
    Lo poc que s'ha fet és com cada any: pastorets, concert de l'associació sardanista, pessebre vivent... tot organitzat per les entitats del poble! Felicitats a totes les associacions que després de tants anys lluitant i cada vegada amb menys col·laboració de l'ajuntament esteu actives i amb ganes de seguir endavant.
    Del dia de Reis no en parlem; feia riure. Un dia com aquest s'ha de celebrer i "a lo grande" que és un cop a l'any i és la festa pels nens.
    Una vegada més: Cultura a Calella: Suspès!
    Això si, amb la Senyera al balcó.
    Ara vindrà carnestoltes... ja en palarem...

     

Publicar un comentario

<< Home